Föreningens årsmöte hölls i år på Ängby Torg - 11 juni närmare bestämt - och vi hade tur med vädret så solen sken på oss. Ellas Café hade bakat rabarber-bullar åt oss, och vi bjöd på äppelmust och kaffe till det. I år liksom de två föregående åren har vi på grund av covid 19 valt att senarelägga årsmötet så att vi kan vara utomhus med lägre risk för eventuell smitta. Stadgan säger att årsmötet ska hållas i mars, men styrelsen tycker att det under rådande omständigheter är bättre med den här lösningen. På mötet valdes revisorerna om, och i styrelsen valdes Elisabet Engdahl-Linder om på 2 år, och Bengt Randers valdes om på ett år som suppleant till styrelsen. Årsmötet 2021 lyckades inte utse en valberedning, och från revisorerna kom nu förslaget att styrelsen tillsätter en arbetsgrupp för att hitta en valberedning inför nästkommande årsmöte.
Bild-1Kategori: Trädgårdsstaden
God Jul

Ny bok om Brommas historia
I december utkommer Nils Ringstedt med en ny bok – På spaning efter Brommas historia. Nils är ju en uppskattad och återkommande skribent i Norra Ängby Tidning. Fil. dr. i arkeologi. Fornminnesansvarig i Bromma Hembygdsförening. Boken utkommer på Brommaförlaget Vinghästen. Omslaget har Ängbystenen som ett förenande motiv.
Från stenåldern till våra dagar
Från Traneberg till Beckomberga
Artiklar om radonsanering
I nummer 2 av Norra Ängby Tidning 2021 beskriver Thomas Fagerholm hur han lyckas få bidrag för radonsanering i sitt hus. I tidigare nummer av NÄ Tidning har han beskrivit hur man går till väga för att sanera sitt hus från radon. Dessa artiklar finns att läsa här:
http://norra-angby.se/wp-content/uploads/2021/06/Radonsanering-NÄT-fem-artiklar.pdf
Kalendervinnare genom åren
Varje år utses en vinnare av fototävlingen i Norra Ängby. Vinnaren får ha omslaget på årets Ängbykalender och sin månadsbild. Första priset är ett presentkort på 1000 kr för fotoprylar eller en fotokurs.
Vinnare genom åren ser du i bildspelet nedan.
...fortsätt läsa "Kalendervinnare genom åren"God Jul och Gott Nytt År

En ljusmanifestation i Norra Ängby
En ljusmanifestation i Norra Ängby - imorgon söndag 13 december kl 15 tänder vi marschaller! Var med du också och sätt ut en marschall eller lykta på din trapp, din grindstolpe eller nån annanstans där du brukar sätta upp marschall när du har fest.
Nu är bryggan klar i Kyrksjön.
Bryggan ut i Kyrksjön har varit dålig länge. Men nu är den bytt och ny och fin för många år i tjänst för badande och skridskoåkare med mera.

Julkrubba vid Bromma kyrka.
Det står en fin julkrubba på baksidan av Bromma Kyrka med musik till, den gör sig kanske bäst efter mörkrets inbrott.
Glöggen är slutsåld…
Bara så ni vet - i söndags på 1:a Advent stod vi några från styrelsen på Ängby Torg och sålde årets glögg, och när vi lämnade torget kring halv tre så var allt slutsålt!! Det innebär att det inte går att beställa från Pelle Sahl som vi skrev om i Norra Ängby Tidning och här på hemsidan.
